گرم نکردن بخاری ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ هم دلایل مشابه با گرم نکردن بخاری پژو ۴۰۵ و یا سایر خودروها را داشته باشد. اما با یک تفاوت که سیتم بخاری و کولر ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ الکترونیکی است.

۱-گرفتگی رادیاتور بخاری دلیل گرم نکردن بخاری ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶

اولین و بیشترین احتمال دلیل گرم نکردن بخاری ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و یا هر خودروی دیگر گرفتگی کانال های رادیاتور بخاری این خودرو است.

در خودروهای سواری رسوب آب در داخل رادیاتور میماند و همین رسوب آب کانال های رادیاتور را دچار گرفتگی میکند.
استفاده از آب شهری در سیتم رادیاتور ، عدم ستفاده از ضدیخ در تمامی فصول و سوختن واشر سرسیلندر و مخلوط شدن آب و روغن از مهمترین دلایل گرفتگی رادیاتور بخاری هستند.

راه حل مشکل گرفتگی رادیاتور پژو ۲۰۶

برای حل مشکل گرفتگی رادیاتور بخاری بهترین روش شستشوی رادیاتور بخاری ۲۰۶ است که با استفاده از دستگاه رادیاتور شور خودرو و مواد شستشو دهنده رسوب داخل رادیاتور بخاری شستشو میشود. دستگاه شستشوی رادیاتور به شلنگ های ورودی و خروجی آب وصل میشود و رسوب داخل کانال های رادیاتور از بین میرود. در این روش نیاز به باز کردن رادیاتور نیست و این کار روی خودرو انجام میشود.
روش دیگر تعویض رادیاتور بخاری است. اگر رادیاتور خودرو سوراخ باشد برای تعویض رادیاتور بخاری پژو ۲۰۶ باید رادیاتور نو بخرید.

۲-نقص در سیستم ترموستات

اگر ترموستات به موقع و درست عمل نکند آب همیشه در گردش است و آب رادیاتور گرم نمیشود که گرما داخل رادیاتور ایجاد کند. با گرم شدن آب رادیاتور ، رادیاتور بخاری گرما تولید میکند.

۳-عدم استفاده از رادیاتور آب اتوماتیک دلیل گرم نکردن بخاری ۲۰۶ تیپ ۶


رادیاتور آب پژو ۲۰۶ تیپ ۶ با سایر تیپ ها متفاوت است. در رادیاتور پژو ۲۰۶ اتوماتیک ۳ خروجی شلنگ وجود دارد این در صورتی است که رادیاتور آب سایر تیپ های ۲۰۶ دارای ۲ خروجی هستند. اگر دنبال دلیل گرم نکردن بخاری ۲۰۶ تیپ ۶ هستید حتما نوع رادیاتور آب خودروی خود را چک کنید.

۴-نقص در پنل تهویه ی اتوماتیک

در تهویه ی اتوماتیک ۲۰۶ به جای سیستم قدیمی سیتمی الکترونیکی قرار دادند.
این پنل جهت باد ، دمای باد و محل تامین باد را بصورت اتوماتیک و دستی میتوان تغییر داد.
اگر در خودروی ۲۰۶ با تهویه ی اتوماتیک احساس کردید بخاری باد گرم نمیزند حتما پنل تهویه اتوماتیک را بررسی کنید.